Človek nakazený desiatimi priestupkami proti spievaniu Haré Krišna Mahá-mantry nedosiahne lásku k Bohu, ktorá je konečným cieľom spievania svätého mena, ani po mnohých životoch takejto snahy.
Šrímad-Bhagavatam ubezpečuje, že ten, kto spieva sväté meno Pána pod vedením čistého oddaného, sa môže ihneď oslobodiť od všetkých nevýhod plynúcich zo zrodenia v nižšej kaste. Čistý oddaný Pána sa pri spievaní svätého mena Pána nedopúšťa žiadnych priestupkov. Proti spievaniu svätého mena Pána existuje desať rôznych priestupkov a spievať sväté meno pod vedením čistého oddaného znamená spievať bez priestupkov. Spievanie svätého mena Pána bez priestupkov je transcendentálne, a takéto spievanie preto môže ihneď očistiť od účinkov všetkých predchádzajúcich hriechov. Hneď ako niekto spieva sväté meno bez priestupkov, znamená to, že plne pochopil transcendentálnu povahu svätého mena a odovzdal sa preto Pánovi.
Je treba vziať v úvahu desať druhov priestupkov. Na začiatku, keď je človek zasvätený do spievania Hare Krišna Mahá-mantry, sa prirodzene dopúšťa mnohých priestupkov. Oddaný by sa preto mal snažiť týmto priestupkom dôkladne vyhýbať a mal by spievať čisto. To neznamená, že je Haré Krišna Mahá-mantra niekedy čistá a inokedy nečistá. V skutočnosti je hmotne znečistený ten, kto spieva. Musí sa očistiť, aby mali sväté mená dokonalú účinnosť. Spievanie svätého mena Pána bez priestupkov nám pomôže okamžite získať útočisko u Krišnových lotosových nôh. To znamená, že nás čisté spievanie okamžite umiestni na transcendentálnej úrovni. Mali by sme si však všimnúť, že podľa pokynov Šrí Čaitanyu Maháprabhua by sme nemali so spievaním Haré Krišna mantry čakať, až sa najskôr očistíme. Mali by sme začať okamžite, nech už sa nachádzame v akýchkoľvek podmienkach. Silou Haré Krišna mantry budeme postupne zbavení všetkého hmotného znečistenia a získame útočisko u lotosových nôh Krišnu, čo je konečný cieľ života.
Ohovárať čistých oddaných, ktorí zasvätili svoje životy šíreniu svätého mena Pána.
Považovať mená polobohov ako Pána Šivu alebo Pána Brahmu za rovnocenné alebo nezávislé na mene Pána Višnua.
Nenasledovať pokyny pravého duchovného učiteľa.
Ohovárať védsku literatúru alebo literatúru v súlade s védskymi závermi.
Považovať slávu spievania svätého mena za výplod predstavivosti.
Podávať špekulatívne výklady k svätému menu.
Vykonávať hriešne činnosti s vedomím, že nás sila spievania svätého mena Pána očistí.
Považovať spievanie Haré Krišna za jednu z priaznivých ritualistických činností popisovaných v karma-khandskej časti Véd.
Vysvetľovať bezbožnej osobe dôverné slávy svätého mena.
Nemať úplnu vieru v spievanie svätého mena a udržiavať si materiálne pripútanosti aj po tom, ako sme porozumeli množstvu inštrukcií na túto tému.
Šríla Prabhupáda pridáva posledný priestupok, a tým je nepozorné spievanie svätých mien Pána.